Ho Bugt Sejlklub

13/03-2007

Hvad er pinsetur?

Pinseturen 2007 for Wayfarer-sejlere

Pinseturen er en herlig mulighed for at sejle i andre farvande end Ho Bugt sammen med erfarne HBS-sejlere. Dagens sejlads planlægges på selve dagen med udgangspunkt i vejrudsigten, deltagernes ønsker og det realistiske mål for dagen. Der sejles sikkert og forsvarligt, således at nye sejlere kan deltage uden at risikere båd og besætning.

Der overnattes på campingmanér i medbragt telt. Der er godt nok enkelte, der vælger hotel/hytte; det er nok lidt uhørt for en W-sejler, men kan være en måde at få fruen med på. Mad og drikke til eget forbrug medbringes. Husk dit campinggrej.

Oftest er det sådan, at der laves grillmad som så spises i fællesskab og skylles ned med gode vine eller spændende øl alt efter behag. Én ting er sikkert: Der gås sjældent sulten i seng og man keder sig aldrig

Se billeder og beretninger fra de tidligere pinser her på hjemmesiden. I år er der tilmelding til mig på Gunnar.Kondrup@Skolekom.dk med navn og bådnummer.

Sejlerhilsner
Gunnar
W3364 Hawbard

Links til tidligere Pinseture:           2002     2003     2004     2005-1     2005-2     2006

06/02-2007

Pinsetur 2007

Hej Sejlere

Så er den hjemme. Pinseturen i år går til Århus-bugten. Vi har fået tilsagn fra Egå Sejlklub og Egå Marina om, at vi kan slå lejr dér og bruge Egå sejlklubs faciliteter.

De som ikke vil bo i telt på havnen, kan jo blot leje sig et hotel i Århus. I øvrigt er Århus så tæt på, at der kan laves bytur af dem, som ikke vil sejle.

Århus-bugten har utroligt mange spændende steder at sejle til, så der vil være lidt for enhver smag.

Vi aftaler nærmere om de praktiske ting, når vi nærmer os Pinsen. Under alle omstændigheder bliver det sikkert en rigtig herlig oplevelse ligesom de mange foregående pinser.

Med sejlerhilsen
Tursejladsudvalget
Gunnar
W3364

Pinsetur 2007

Traditionen tro afholder HBS atter en pinsetur i 2007. Tursejladsudvalget arbejder med at finde et egnet sted på østkysten af Jylland, hvor vi normalt ikke kommer til daglig.
De senere år har vi sejlet i Ringkøbing Fjord, Alsund, Genner Bugt og Lillebælt.
Vi arbejder lige nu med et egnet sted i Århus-bugten som udgangspunkt for næste års pinsefærd.
Århus-bugten har nogle dejlige steder, hvor tursejlads gør sig rigtig godt, og hvor der også er muligheder, hvis vejret ikke tillader sejlads.
I 2007 falder Pinsen heldigt i forhold til kalenderen, nemlig fra fredag d. 25. til mandag d. 28. maj.
Så, hvis du har mod på en oplevelse af de rigtigt gode til næste år, så slå et kryds i kalenderen allerede nu og reserver Pinsen i 2007 til nogle gode sejlerdage, hvor sejlads, god mad og vin sammen med gode sejlervenner er medvirkende til at vi kommer gladere hjem.

Det er for resten også med til at vinteren går lidt hurtigere.

På tursejladsudvalgets vegne

Gunnar  -  W 3364