"Man står op, stadig iført hvid skjorte og habitjakke for gårsdagens julefrokost, kigger ud over bugten og ser, at der for første gang i mange måneder er nogenlunde pålandsvind. Ikke nok med det, er der også skumtoppe på bølgerne, hvilket er et rigtig godt tegn på en god vind.
Sms'erne flyver med hastig fart ud til de forskellige og efter 1 times skrivning på mobilen; om at vi ikke skal være tøsedrenge, bliver det til, at vi står i snevejr ved klubhuset i en chillfaktor på -13 grader og rigger en 5,0 kvm op. Ligesom da vi skal til at tage på vandet, kommer en kæmpe snebyge ind over, hvilket resulterer i at vinden lige pludselig går fra at være omkring de 9 til de 13-15 m/sek. Efter en kamp med det 10 meter lange stykke med grødagtig ismasse, kom vandet på -0,5 grader som vi sådan længdes efter, og derudad gik det!"
Ja de hårde Windsurf drenge er: Lars Thyme, Glenn Ludvigsen & Simon Nørgreen. - vi er ikke tøsedrenge!

oplysninger:
  • Tid:           d. 4 dec. kl. 14:45
  • Chillfaktor:  -13 grader, vandet var omkring -0,5 grader.
  • Vind:         13-15 m/sek..
  • Vand:        -0,5 grader
Riders: Lars Thyme, Glenn Ludvigsen & Simon Nørgreen.

Mvh. Simon Nørgreen

Og sådan se bugten ud tirsdag eftermiddag d. 7. dec. - ikke godt til surfing eller sejlads!

Klik her og se hvad der skete ½ time senere!