HOBIE CAT

Hobie Cat

Ho Bugt, der ligger beskyttet bag Skallingen, er ideel til Hobie Cat sejlads. Der er sjældent store bølger, og skulle man kommer over en sandbanke vipper rorene op. Ved klubben er der en fin sandstrand, der er velegnet for til og afrigning. Klubben ejer en Hobie Cat 16 katamaran, der anvendes til undervisning i sejlerskolen, og  kan benyttes af klubbens medlemmer.

Aktiviteterne strækker sig fra den omtalte sejlerskole, over tursejlads og træningssejlads, til kapsejladser. Klubbens øvrige afdelinger trækker efter behov på medlemmerne til træning, stævner o. lign.
Kammeratskab og hyggelige timer i klubben er selvfølgelig også en del af vore aktiviteter og sejlerne påtager sig derudover en række opgaver i forbindelse med vedligehold af klubbens materiel.

Føler du dig tiltrukket af sejladsen på Ho Bugt hører vi gerne fra dig.
Du kan finde mange praktiske oplysninger om medlemsskabet i Ho Bugt Sejlklub ved at se under "Nye Medlemmer" eller du kan henvende dig til udvalget for "Hobie Cat"

Sejlerskolen
Ho Bugt Sejlklubs Sejlerskole lægger et stort arbejde i at lære kommende sejlere at færdes sikkert på vandet. Til undervisningen anvendes Hobie Cat og Wayfarer joller, dels klubbens to joller, dels privatejede joller, der for det meste sejles med ejerne som instruktør for eleverne. Så vidt det er muligt sejles der med en instruktør og en elev i hver båd, da det er vor erfaring at det giver det bedste udbytte for eleverne.
Sejlerskolen afsluttes ikke med et duelighedsbevis el.lign., den er kun baseret på at give eleverne kundskab og rutine, så de kan færdes sikkert på vandet.