To nye Wayfarer-joller til klubben

Ansøgningen til Fondene er udformet som vist herunder:

Ho Bugt Sejlklub ansøger hermed XX om økonomisk støtte til indkøb af 2 sejljoller af mærket Wayfarer med en indkøbspris på kr. 120.000 per styk, i alt kr. 240.000.

Ho Bugt Sejlklub er en jolle- og windsurfingklub med 300 medlemmer. En af de store aktiviteter i klubben er sejlerskolerne for ungdom og voksen, og det er herfra vi motiverer folk til interessen for sejlads. I sejlklubben fokuserer vi på færdigheder, og en uddannet sejler herfra kan mestre at færdes til vands, kender sin egen begrænsning og er en god kammerat.

Ho Bugt Sejlklub har drevet sejlerskole i mere end 40 år, og vi ønsker fortsat at kunne tilbyde undervisning i sejlads. Wayfarer-jollen er meget egnet til vores farvand, som ligger i det nordlige vadehav og er en del af Nationalpark Vadehavet. Foreningslivet i Ho Bugt sejlklub er solidt organiseret med mere end 60 personer i udvalg. Vores fokus er samværet omkring at sejle, og i klubben vægter vi både det konkurrenceprægede og det sociale element højt.

Vores situation er den, at vi mangler 2 nye Wayfarer-joller for fortsat at udvikle sejlerskolen.
Ho Bugt Sejlklub ejer selv 2 Wayfarer-joller der er 35 år gamle, og derudover har vi fået stillet 2 Wayfarer-joller til rådighed af nogle klubmedlemmer, og det er disse lånte joller vi gerne vil erstatte med 2 nye. De nye joller vil indgå som aktiv i henholdsvis; sejlerskolen for voksne, supplement for sejlerskolen for ungdom, kapsejladstræning for nye kapsejlere og turbåd for nye sejlere.

Vi har brug for Jeres hjælp til at anskaffe de 2 nye Wayfarer-joller, der skal være med til at udvikle sejlerskolen til glæde og gavn for nye som gamle medlemmer. Nye joller vil være med til at fastholde og motivere eleverne på sejlerskolen og medvirke til at dygtiggøre endnu flere sejlere i mange år fremover.

Det vil glæde os såfremt XX vil finde interesse i at yde økonomisk støtte til Ho Bugt Sejlklub som vil være af stor værdi for sejlerskolen og klublivet i sejlklubben.
Såfremt uddybende oplysninger ønskes, står vi naturligvis til disposition.

Formand - Bjarne Lindquist, (formand@HBSejlklub.dk), tlf. 29325299
Ho Bugt Sejlklub