Vinter aktiviteter i HBS ungdomsafdeling 2013

Hej friske ungdomssejlere! Vi håber I har haft en skøn jul og et brag af en nytårsaften.
De gamle trænere har nu fået samlet energi og vi ser frem til en spændende sæson.

Vi starter året med en række vinteraktiviteter, hvor vi ser frem til at se jer!

Ekskursioner:

Besøg på en Esvagt båd. Info omkring tilmelding følger på hjemmesiden (Jes arrangerer)
Besøg hos en af udbyderne af offshore sikkerhedskurser. Vi håber at komme i bassinet og lave redningsøvelser. Vi tager måske en optimistjolle med! (Jes arrangerer)
Besøg på en dykkerbåd. Dette vil være afhængigt af hvornår der er sådan en båd i Esbjerg havn. Man dykker helst i godt vejr i Nordsøen J. Info omkring tilmelding følger på hjemmesiden (Lars arrangerer)

Hyggeaftener i klubhuset:

·         Datoerne bliver 24/1, 21/2 og 21/3. Info omkring tilmelding følger på hjemmesiden (Louise arrangerer)
Vi laver forskellige ting som ser film, øver knob, øver teori og måske laver vi en af gangene med overnatning

Fastelavn i klubhuset
Fastelavnsfest afholdes i klubhuset enten 9. eller 10/2. Info omkring tilmelding følger på hjemmesiden (Niels arrangerer)

Svømmehallen – kæntringsøvelser og søredning
Hjerting skoles svømmehal søndag 10/3 og 17/3, Mød op kl. 10.00, hvor vi åbner svømmehallen som sædvanligt (Niels arrangerer)

Reparation af joller
Jollerne står i hallen på havnen og trænger til en kærlig hånd. Dejligt hvis sejlere og forældre vil give et nap med. Info omkring dato mm. følger på hjemmesiden (Lars + Per arrangerer)

Forårsklargøring af joller og rigge
Den 20-21/4 skal vi have poleret og klargjort jollerne. Begge dage bliver om formiddagen. Nærmere info kommer på hjemmesiden, men sæt allerede nu datoen af (Niels arrangerer)

Sæsonstart
Første klubaften, dog uden sejlads bliver 18/4. Denne aften vil der være forældreorientering og tilmelding af sejlere. Alle kommende sejlere og forældre bedes møde op.
Første sejlads bliver senest 25/4.
Vel mødt til sæson 2013 i HBS ungdomsafdeling!

Sejlerhilsen fra ungdomstrænerne!