MTB cykling  -  introtur

Lørdag d. 23 marts stod solen højt på himlen, der var en god frisk vind fra øst og temperaturen var omkring  -5 grader, da et stort fælt….. eller måske mere et mindre fælt…. eller nok rettere et lille felt, af meget veloplagte MTB ryttere mødtes ved Sejlklubben.

Planen var lagt og kursen blev sat mod Marbæk plantage.

Vi startet med at kæmpe os op over den gule klint, der viste sig at være lidt af en udfordring, da den kraftig vind havde skabt nogle store snedriver på bagsiden af den. Undertegnede modtog det første styrt, da han kørte ind/ned i en drive på en lille meters penge og tog den hen over styret, til stor morskab for de andre ryttere, som dog selv senere på dagen måtte ned og smage på sneen.

Der var forholdsvis meget sne i plantagen. Hvilket gav store udfordringer for os alle, og virkelig satte balancen på en prøve.
Mange steder kunne man ikke se hvor dyb sneen var, og man måtte virkelig kæmpe sig igennem, nogen gange med mere held end andre. Hvilket Henrik også måtte sande da han som den forreste kørte ind i et spor med en halv meter sne. Han kæmpede godt, men måtte til sidst give op for elementerne, og væltede sidelæns, stadig med fødderne i pedalerne.

Efter vi havde gennemkørt Mols bjerge, den blå og gule rute, og mange andre små listige ruter, vente vi snude hjem over.

Vi havde på det tidspunkt tilbragt små 2 timer i plantagen i helt fantastisk vejr. Sjælden har et forårs landskab taget sig så smukt ud. Mange gange kørte vi i helt urørt sne. Og alle var enig om at det havde været en af de bedste ture vi har haft.

Til alle jer som var forhindret i at komme, eller syntes det var for koldt, kan jeg kun sige at i er gået glip af en rigtig god tur.
Trods det lidt ringe fremmøde, vil jeg nok prøve at indkalde til en lignende tur når det bliver lidt varmere, og vil så håbe på at lidt flere har lyst til at være med.

Til alle jer som er nye, husk at med mange tynde lag, er det ikke noget problem at holde varmen. Og lige så snart man er i plantagen, er det nærmest vindstille, også selv om der er en god frisk vind ude omkring den.

Tak til Henrik Fur og Bjarne ”Geberit” for en fantastisk dag i sneen, uden et’ eneste inhaleret insekt, nogen fordel er der ved at køre når det er så koldt.

Fremover vil vi kører hver tirsdag kl. 17 fra sejlklubben. Som det er nu, er der et øvet hold. Vi mangler en’ som vil gå forrest og være tovholder for et begynder hold.

Thomas Krogsgaard.

De 3 total klare MTB ryttere er klar til dagens udfordringer.
Fra venstre. Thomas, Henrik og Bjarne.

Thomas i fin stil ind gennem Mols bjerge.

Man har nemt til smil når man får lov til at kører i sådanne kulisser

Bjarne fuldt koncentreret ned gennem den blå rute.

Sol, høj himmel og snedækket landskab.
Så bliver det bare ikke meget bedre.

Man bliver så glad i låget af at kører MTB

Helt urørt sne langt henne i marts måned, det er da fantastisk.

Der trænes lidt hop

Endnu en fin springer.

Det er også helt legalt at tage den lidt mere med ro.

Selv om man er rutineret, kan det sagtens gå galt.
Heldigvis er det blødt at falde.

Henrik kæmper med at komme op at stå igen.

Tre glade drenge efter et par timer i sneen.

En skøn dag i et pragtfuldt landskab!

Når så vejret er super,
kan det ikke blive bedre!