KLUBMESTERSKAB JUNIORAFDELINGEN

Trods meget ståhej omkring indvielse, optagelse af morgenbadere mm holdt juniorafdelingen fast ved at det årlige klubmesterskab skulle afholdes i denne week-end, hvor et passede med højvandet. Satte dog dagen til søndag, så vi kunne få ryddet af efter indvielsesfesten ( Pas på med vandet i det nye klubhus, ligegyldig hvad jeg drak vandet til gav det hovedpine dagen derpå !). Vejrguderne havde Karin en aftale med: efter vi i dagevis har været blæst inde, kom der vind til som på bestilling – godt klaret Karin !

Stævnet fordelte sig med 4 der valgte at sejle i B-klasen; 5 både med 6 sejlere i C; og det lykkedes at få to FEVA-besætninger lige inde skippermødet.

C-Klassen: sejlede halvvindsbane. Fik 6 rigtige gode sejladser, især med flotte starter.

1 Carl
2 Kristian
3 Emil T

Anne/Sia

B-klasen + Feva: sejlede 3-kantsbane. 1. sejlads rundede FEVA banen 2 gange, optierne 1. I de følgende sejlede alle 1 runde. Bortset fra 1. sejlads fine starter hvor det er blevet åbenbart, at det er smart ikke at ligge 50m bagved når starten går. Der var 2 "næsten" tyvstarter, men alle starter blev godkendt af de ellers strenge dommere (Morten & Nils)

Vi nåede 4 sejladser.

I Feva vandt de rutinerede, men den helt nye besætning som kun har sejlet 2.-3 gange, Line som rorsmand for første gang, fulgte sørme pænt med.

FEVA:

Louise / Hans

Line / Sofie

B-sejlerne:

1 Janus
2 Thor
3 Peter
4 Emil V

Emil T ´s mor stod for frokost, og flere havde lavet kager til kaffen og cacao -Tak for det.

TORM – traileren blev ikke brugt da saunaen trak mere. Vi håber at mødes torsdag 23/9 og prøve kajak og surf.

HUSK: Tirsdag den 21/9 Mødes vi kl 17.00 i SEJLKLUBBEN. Håber de der ikke har forældre med bil kan få et lift til havnen – se opslag om søredning.
VIGTIGT: tør eller våddragt og svømmevest (det er ikke muligt, nej det er sikkert: vi bliver våde)

Tilmelding: alle der møder op kommer med (opslaget med tilmeldingslisten forsvandt sammen med skurvognen!)

Karin – Morten og Nils

Der lines op til det første stævne i det nye klubhus!

FEVA'erne gør også klar.

Karin i følgebåden holder øje med ungdomssejlerne.

Der sejles tæt på banerne.

Der lægges op til en ny start ....

.... og så går det derudaf!

Der lyttes til instruktioner.

En frisk pigebesætning!

Koncentration er vigtig når man sejler kapsejlads.

Maden nydes i de nye omgivelser.

Glade ungdomssejlere foran klubhuset ved det første stævne afviklet i de nye omgivelser.