Fra Esbjerg Idræts-Forbund har Esbjerg Roklub, Esbjerg Søsport & Ho Bugt Sejlklub fået følgende invitation:

Tilbud til 2 unge idrætsudøvere.

Tall Ships Race, som tidligere var kendt under navnet Cutty Sark Tall Ships Race, fejrer sit 50 års jubilæum i 2006. Esbjerg Kommune indbydes som tidligere vært, til at lade sig repræsentere ved 3 unge i de 3 races som afholdes i sommeren 2006. Ovennævnte klubber kan disponere over 2 af disse pladser.

Deltagerne skal være i aldren 15 – 25 år og være interesseret i at sejle. Der er 3 races i perioden 6. juli til 22. august 2006. Hvert race varer ca. 14 dage.

Lidt om etaperne og tidspunkter:

Ruter:

Tidspunkter:

St.Malo i Frankrig via Torbay i England til Lissabon i Portugal.

6. til 23. juli

Lissabon i Portugal via Cadiz i Spanien til La Coruna i Spanien.

23. juli til 7. august

La Coruna i Spanien til Antwerpen i Belgien

7. til 22. august

Esbjerg kommune dækker udgiften til opholdet ombord på skibene. (Mellem kr. 10.000 – 12.000). Udgifterne til hen- og hjemrejse samt lommepenge må deltagerne selv dække.

Er du interesseret så skal vi bruge dit navn, adresse og alder samt angivelse af ønske om hvilket race du ønsker deltagelse i – svaret skal være undertegnet i hænde senest 31. maj 2005.

Med venlig hilsen,
Ho Bugt Sejlklub