Ho Bugt Sejlklub, Optimistafdelingen

Årets første stævner.
I Kristi Himmelfarts ferien var medlemmer fra Optimistafdelingen for første gang i år af sted til stævner.

Kolding Fjord Cup

Kristi Himmelfartsdag var der kaldt til Kolding Fjord Cup ved det flotte hotel lige ned til fjorden.
Der blev afviklet 3 sejladser i løbet af dagen.
Vores sejlere klarede sig fint.
For Louise og Juliana var det første stævne i C-klassen. P.g.a. vindstyrken kom kun få C-sejlere gennem sejladserne – og det skete også for vores to piger. Alligevel klarede de at opnå en delt 14. plads ud af 32 deltagere.

Uden mad og drikke ........

På B-banen var Malene med for første gang sammen med Christoffer og Emil. Malene måtte efter at have kæmpet hårdt og være væltet flere gang i de to første sejladser udgå med mastehavari i tredje sejlads. Også Christoffer måtte i baljen et par gange.
Der deltog 32 sejlere. Placeringerne blev: Malene nr. 24, Christoffer nr. 15 og Emil nr. 13. Emil var ved en fejl ikke taget i mål i den sidste sejlads. Var dette ikke sket, var han sikkert havnet i top 5!
Lasse var med blandt A-sejlerne og fik en 27. plads ud af 32.

Nordea Cup

Lørdag og søndag var det så Nordea Cup der sejles fra Kolding Havn.
Her deltog Martin, Christoffer og Emil på B-banen. For Martin var dette hans første B-stævne – og han klarede virkeligt flot. Særligt lørdag var vinden meget kraftig og mange sejlere måtte i vandet inden der blev blæst af inden tredje sejlads. Søndag var det bedre og der blev sejlet 4 sejladser.
Ud af de 16 startende B-sejlere, blev Martin nr. 14, Emil nr. 12 og Christoffer en flot nr. 9.

Koncentration under skippermødet!

Michael Jørgensen