Trim din båd
v. Gunnar

Årets første arrangement, som kunne medføre en tur på vandet var Trim-dagen, som startede søndag d. 27.4. kl. 10.

Det var en kold og blæsende april-morgen, men alligevel - og trods en mistrøstig vejrudsigt - var der mødt både gamle og nye medlemmer op med forhåbninger om at kunne fravriste Ebbe nogle fiduser til den stundende sejlsæson.

Ebbe fortalte de ivrige tilhørere om hans egen jolle, dens indretning og trimmuligheder. En gennemgang af spilerindretningen blev det også til.

Snakken gik lystigt under Ebbes gennemgang og alle blev klar over at indretningen af en Wayfarer er en meget individualistisk affære tilpasset den enkelte skipper (eller hans kone!).

Snakken gik også på kapsejlads, hvor Ebbe demonstrerede den positur, han selv indtager, når han triumferer i kapsejlads (nedenst. billede. Forestil dig trofæet i stedet for spilerstagen).

Flere gange under gennemgangen skuede vi ud over bugten, men kunne blot konstatere at vinden øgede. Da vinden senere bed os i næsen opgav vi dagens sejlads og gik op i klubhuset for at fejre, at Vagn lige var blevet bedstefar til tvillinger.

Vi delte Vagns glæde med ham og en øl, mens nogle Hobiesejlere gjorde sig klar til at trodse vejr og vind.

Riber med gast og Bruno med frue tog sig en frisk badetur på Hobierne.

Ho Bugt Sejlklub