Ho Bugt Sejlklub

Onsdagssejladser 2003

Sejladsbestemmelser

Klasser

Vi sejler om præmier for sæsonen i to klasser
Wayfarer,
-         HobieCat 16.

Andre jolletyper kan deltage uden for præmierækkerne.

Deltagere

Alle medlemmer kan deltage i alle sejladser, men for at deltage i præmieræset skal en besætning være tilmeldt sejladserne. Medlemmerne, der jævnligt deltager, opfordres til at tilmelde sig, men ingen skal afholde sig fra at deltage, fordi man ikke er tilmeldt. Besætningen består af en eller to personer. En besætning deltager i en sejlads, når mindst en af besætningen deltager, altså reservegast/ reserverorsmand er tilladt, og singlehandsejlads er tilladt.

Regler

De relevante dele af Dansk Sejlunions Kapsejladsregler 2001-2004 er gældende.

Dommer

Tilmeldte besætninger har pligt til at efter tur at påtage sig dommerjobbet efter en plan, som udarbejdes af og til enhver tid kan ændres af sejladsudvalget. D.v.s. den pågældende onsdag skal man sørge for, at der bliver lagt bane ud, startet, taget i mål og taget bane ind. Man skal også rapportere resultat til sejladsudvalget og gerne skrive om sejladsernes forløb til hjemmesiden. Får man forfald, må man selv sørge for at bytte med en af de andre eller stille med en reserve.

Sejladsudvalget er overdommere og afgør eventuelle protester.

Tidsplan

Aftenens sejladser starter 18.30, eller snarest muligt derefter, når dommeren er klar. Der sejles normalt 2 sejladser pr. aften, men dommeren kan bestemme, at der skal sejles en ekstra sejlads.

Pointsystem

For en aftens sejladser gælder lavpointsystemet, d.v.s. for den enkelte sejlads får vinder 1 point nr. 2 får 2 point o.s.v. Herudfra beregnes aftenens resultat.

Vinderen af en aftens sejladser får 15 point, nummer 2 får 14 point o.s.v. Point tildelingen er uafhængig af, om man er tilmeldt eller ej, den tilmeldte besætning, der har dommertjansen, er automatisk vinder og får de 15 point.

Bane

Vi bruger banesystem A, dog uden det sidste krydsben, d.v.s vi går i mål efter platlænseren, se bilag.

Startprocedure

De to klasser startes hver for sig, startproceduren fremgår af bilag nederst på siden. Etskrogsjoller starter sammen med Wayfarerne,  flereskrogsjoller starter sammen med HobieCat 16.

Præmier

To flasker rødvin til den vindende besætning i hver klasse.

Foreløbig liste over tilmeldte besætninger

Wayfarer
W 7917 Jørgen Skov