hbslogo

Ho Bugt Sejlklub - Svømning og COVID-19 Pandemi.

Forsamlingsforbud og anbefalinger fra regeringen fortsættes. Derfor har vi været i samråd med de lokale DGI- og svømmeforbundskonsulenter fundet frem til nogle retningslinjer og strukturer, som gør at vi kan åbne op for svømning fra på søndag den 29.11.2020.

Ho Bugt Sejlklub - Svømning

Hjerting Skoles svømmehal
Guldagervej 53
6710 Esbjerg V

Træningstiderne fremadrettet vil være:

Træning vil være åbne for medlemmer af Ho bugt Sejlklub. Dvs. at det ikke vil være muligt for familiemedlemmer og gæster at deltage i træningen.

Det bemærkes, at der alene vil være plads til svømmetræning. Leg i bassinet er ikke tilladt.

Retningslinjer for svømning på Hjertingskole:

Vi beder alle respektere reglerne

1. Der laves to hold/grupper med 9 svømmere og en livredder i hver.
    1. Et hold/gruppe har 3 baner og starter i den dybe ende/holder pause i den dybe ende.
    2. Et hold/gruppe har 2 baner og starter i den lave ende/holder pause i den lave ende.
    3. Kvinderne skal bevæge sig venstre rundt om bassinet, og mændene skal bevæge sig højre rundt om bassinet.
  2. Der må være op til 5 svømmere i hver bane.
  3. Bassinet opdeles med banetorve, hvor en bane i midten står tom for at vise en tydelig opdeling mellem de to grupper.
  4. Der vil ikke være mulighed for at låne eller bruge udstyr fra hallen. Hvis man skal have plade, pullboy, finner, m.m. skal dette selv medbringes.
  5. Mundbind skal bæres i gangen mellem hovedindgang og omklædning. Mundbindet følger dit tøj, tøj af mundbind af, tøj på mundbind på.
  6. Der må kun være 20 personer i omklædningsrummene ad gangen, og det er kun hver anden bruser i bruserummet der må anvendes (man må altså ikke bruse ved siden af hinanden).
  7. Er du syg bliv hjemme.

De tilstedeværende livredder vil være behjælpelige med besvarelse af spørgsmål og logistik efter behov.

Tilmelding til svømning sker på Facebook-gruppen: "Svømning - Ho Bugt Sejlklub"

Den/de ansvarlige livreddere vil dagen før hver svømmetræning lægge et opslag op på Facebook-siden: Svømning - Ho Bugt Sejlklub, hvor medlemmer kan tilmelde sig den kommende træning. Her vil først til mølle-princippet være gældende.

Send email hvis du er smittet.

Send en e-mail til covid@hbsejlklub.dk, hvis du konstateres COVID-19 smittet og har været i svømmehallen, mens du var smittebærer. I mailen skriver du, hvornår du har opholdt dig i svømmehallen. Persondata behandles fortroligt. Formålet er hurtigt at stoppe en eventuel smittekæde ved at informere de personer, der har været i nærheden og som så efterfølgende skal forholde sig efter myndighedernes anvisning (selvisolation med mere).

Livredderne
og Bestyrelsen